انتزاع دانشگاه‌ایران و تهران غیرقانونی‌است
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 32943
 
"مصطفی علی‌اصغر پور" در تشریح ارسال نامه دیوان محاسبات كل كشور درباره انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران اظهارداشت: با توجه به طرح موضوع انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران نامه‌ای را در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه به وزیر بهداشت و درمان ارسال كردیم .

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات كشور افزود: طی این نامه اعلام شده كه به منظور جلوگیری از انحرافات احتمالی و تحمیل هزینه‌های سنگین بر بیت‌المال طرح انتزاع باید متوقف شود.

وی تصریح كرد: موضوع انتزاع این دو دانشگاه از دو وجه قانونی و تحمیل هزینه‌های بیت المال قابل بررسی است.

علی‌اصغر پور ادامه داد: اخیرا طی نامه‌ای اعلام شده دانشگاه علوم پزشكی و وزارت علوم این اجازه را داشته‌اند كه در انحلال، ادغام و انتزاع تصمیم گیری كنند و این در حالی است كه از دی ماه سال گذشته و بعد از تغییر وزیر ارتباطات با رای مجلس ماده 53 برنامه پنجم توسعه كشور اصلاح شد و در آن یكسری اختیارات واگذار شده به نهادهای مختلف تغییر كرد.

وی با اشاره به برخی خبرها مبنی بر این كه شورای عالی گسترش دانشگاه‌های علوم پزشكی در این زمینه مجوز دارد، اظهارداشت: شورای عالی گسترش دانشگاه های علوم پزشكی قبلا این اختیار را داشته است، لیكن با توجه به اصلاحیه قانونی ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه اختیارات فوق از حیطه اختیارات این شورا خارج شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای مذكور در مصوبه اخیر خود خارج از حوزه صلاحیت و اختیارات قانونی اتخاذ تصمیم نموده است.

علی اصغر پور تاكید كرد: انتزاع این دو دانشگاه بنا بر اظهارات مسئولین بودجه و مالی دانشگاه تهران هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد و از مصادیق تصمیم نادرست كه باعث اتلاف یا تضییع بیت‌المال می‌شود، می‌باشد كه این امر در بند(ه ماده 23) قانون دیوان محاسبات كشور قید شده و در هیات‌های مستشاری دیوان قابل رسیدگی است.

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات كشور گفت: انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران هزینه‌های بسیاری را به بیت‌المال تحمیل می‌كند و باید متوقف شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان